Wednesday, March 26, 2014

d' Desa Salun

Assalamualaikum w.b.t

Hmm baru balik dari salun...cuci rambut...hikhik...

Sambil2 tu dgr berita.....de satu kapal terbang Malindo yang nak terbang ke Terengganu terbakar enjinnya...tapi dapat mendarat dengan selamat di Subang (patah balik)..de 40 orang lebih je dalam tu termasuk pemain2 bola sepak Terengganu......Ada seorang penumpang (omputih) yang perasan kebakaran kat sayap pesawat sebelum perkara itu dimaklumkan kepada pilot....Syukurlah de org yang perasan awal sebelum kejadian mnjadi lebih teruk.....hmm dugaan.....

Ok berbalik kepada kesah salun....saya pergi cuci rambut kat d' Desa Salun. Ia terletak di No 9, Jalan 3/5, Kedai 1 Tingkat Fasa 3, Desa Pinggiran Putra, Putrajaya.

Hehe, dekat je ngan opis....tu yang berlari kejap g cuci rambut. Hmm dah lama dah tak cuci rambut kat salun...Best gak la.....bersesuaian dengan harga, dia cuci rambut kita dengan penuh dedikasi (eh, sesuai ke?)...Budak yg cuci rambut saya ni baru keje kot...tapi saya nmpak ekspresi wajahnya yg sangat passion ketika mengulit kepala saya....hehe....

Kat salun tu de 2 syampu yg digunakan...Loreal dan yg biasa...saya pilih yg biasa je sebab dh penah guna Loreal, mcm tak sesuai je, byk rambut gugur. Yg biasa tu saya tak tanya lak syampu apa (ntah2 penah guna gak, haha)..tapi baunye wangiiiiii sgt.....Masa dia cuci tu...dia ada urut2 kepala saya n "ketuk2" sikit....syokk oooooo.....

Selepas cuci (lama gak la, tak tengok bpe minit)...tibalah saat yang mendebarkan iaitu bilas rambut.......hikhikhikh......geli weiiii masa dia basuh rambut yg ke telinga tu.....mula2 control,,,,tapi tak tahan sgt terus tergelak-gelak.......budak tu pelik then tanya I nape....I cakap la geliiiiiii...hahaha dia pun gelak......

Yang best nye kalo g salun ni, masa dia blow dry kan rambut.....nampak lebat dan kemas je rambut lps tu.......

Korang yg stress2 tu leh la curi masa g salun gak....Oh harga tadi I kena RM25......lenkali nak g buat hair treatment pulak.......untuk salun yang saya cakap ni, korang boleh google je tuk maklumat lanjut.


No comments:

Post a Comment