Sunday, July 26, 2020

Raya Aidiladha

Assalamualaikum w.b.t

Raya Aidiladha bakal menjelang pada 31 julai ni. ( raya kah kita? Hikhikhik). Thn ni raya Aidiladha turn kampung suami. So saya tak kisah sangat raya ke tidak (ha ha ha).

Tapi yg penting kes Covid-19 semakin bertambah dari sehari ke sehari dan kebanyakannya kes import. Oleh itu kita sebagai frontliners (semua org adalah frontliners dlm PKPP) hendaklah mematuhi segala arahan dan amaran daripada pihak kerajaan dan kementerian kesihatan. Pakai la mask di tempat awam. Jaga social distancing. Itu tanggungjawab kita!!

Jika tiada halangan untuk rentas negeri dikuatkuasakan, patuhilah SOP yg telah ditetapkan kerajaan tentang sambutan hari raya Aidiladha. Takutnye dan tak dapat bayangkan jika kerajaan dah tak mampu mengawal penyebaran pandemik tu. Sama2 lah kita berdoa semoga Allah mengasihi dan melindungi kita.

Hari ni merupakan hari ke-131 sejak PKP mula dikuatkuasakan. (tapi sekarang fasa PKPP). Dh lupa dah fasa2 hehehe. Diharap semuanya dalam kawalan yg baik.

Di sini juga sata ingin mengambil kesempatan untuk mengucapkan Selamat Menyambut HAri Raya Aidiladha kepada semua. Hati2 beraya dan Hati2 dijalanraya.


No comments:

Post a Comment