Thursday, November 28, 2013

Ma'had Adda'wah Al-Islamiyyah

Assalamualaikum w.b.t.

Ma'had Adda'wah Al-Islamiyyah merupakan sebuah istitusi pendidikan berteraskan Islam yang terletak  di Seberang Perai Utara, Pulau Pinang. Sekarang ini mereka hanya mempunyai lebih kurang 200 orang pelajar. Pengajaran adalah mengikut silibus Mesir dimana apabila lulus pelajar akan dihantar ke Mesir untuk meneruskan pengajian.

Kepada anda yang berminat untuk bersedekah kepada pusat pengajian ini boleh lah merujuk kepada gambar di bawah.


Jika anda jenis yang 'curious', boleh lah terus menghubungi Ust Hj Subri :019-4296690 atau terus je pergi ke alamat seperti tertera di atas. Atau klik di blog ini.

Jika tak mampu nak bersedekah, boleh la sebar-sebar kan maklumat seperti di atas.

Oh, saya dapat pamplet ni daripada bos saya (bos kecik)...sahabat beliau merupakan orang yang terlibat dengan penubuhan institusi tersebut.

Kata beliau kepada saya....hidup di dunia ni terlalu singkat...kalo umur 60 tahun di dunia ni hanya beberapa saat sahaja nak dibandingkan dengan 24 jam di akhirat. Oleh itu carilah peluang untuk mendapat kebaikan di akhirat. Jangan menyesal di kemuadian hari. Kehidupan di dunia hanya sementara dan tak dapat diulang semula..akhirat lah yang kekal.

Susah kan kita nak buat....benda baik dan pahala yang tak nampak memang susah kita nak buat....Lepas tu banyak lak soal. Huh, manusia!!

No comments:

Post a Comment