Thursday, December 27, 2012

Cerita tentang mak dan lobak, mane satu lagi sedih?

Assalamualaikum w.b.t........

Cerita tentang mak

Ketika ini memang tidak dapat dinafikan aku sudah jatuh cinta  suka dengan bos aku....alhamdulillah diorang semakin down to earth and very humble......tapi walopun aku dah suka, aku berharap aku dapat bekerja di tempat yg sama tetapi dengan management yg lain.....namun begitu, sebaliknya pula yg berlaku.......bekerja dgn management yg sama tetapi di tempat yg lain pula..........tapi syukurlah masih ada kerja.......

Tapi mak bagaimana?huhuhu sedihnya.......bukan aku takut tinggalkan mak sorang2 kt kampung ni...mak pun confirm tak takut tinggal sorang2.....tapi aku cuma kesian....mak tu dah la tk pandai nk bukak tv.....kdg2 bukak mangga pintu pagar pun tak dapat....dia mesti kejutkan aku kul 5 pagi kalo dia tak dapat bukak pintu pagar tu......lagi satu sape nak tengok kan dan ingatkan mak ttg appointment mak ke klinik yg tarikhnya sentiasa berubah-ubah tu?mcm mana pulak kalo mak nak telefon anak2 kalo ada apa2 masalah?ohhh tak itu mak boleh tahan org yg lalu depan rumah untuk dailkan nombor, then selamba suoh org tu balik......hmmm

Cerita tentang lobak

Tengok tak cerita Lobak kat tv9 mlm tadi?cerita ttg Bak (baktiar) yg mewarisi sikap arwah dia yg sukakan kuda.....bakatnya terserlah bila dapat menjinakkan kuda yg dijaga oleh abg dia di kandang kuda milik seorang pakcik.......kuda tu dinamakan Bak dengan Lobak sebab kuda tu suka makan lobak.....nak dijadikan cerita,rupa2nya pakcik tu adalah bapak saudara dia yg dah lama terpisah dgn ibunya.....sedih ke?yg sedihnya Bak ni ada sakit jantung....tak boleh penat......bila hajatnya kesampaian menunggang Lobak....dia terjatuh dan terus meninggal....tak sedih kan?hehehe...sebenarnya cerita tu sedih sgt tp tktau nak cerita....cuma yg nak diceritakan di sini, Bak tu adalah seorang pelakon kanak2 yg aku tak kenali.....debab budaknya...tktau mcm mane aku boleh suka tgk lakonan dia...berkesan.......part paling menyentuh perasaan bila mak dia (umi aida) marah Bak sebab tak basuh kasut sekolah....pastu Bak masuk bilik air basuh kasut tu sambil happy2 nyanyi lagu anak kampung....Bak ni selalu kompius tak paham nape mak dia selalu marah dia main dengan kuda, mak dia marah kalo dia berlari....padehal mak dia takut dia penat....sakit jantung kan tak boleh aktif......tp dia nak juga buat apa yg mak dia tak suka.......Bak...Bak.....bila Bak dah meninggal, mak dia bukan main suka lagi jaga Lobak....kenangan terindah buat dirinya........sedih tak??hehe....

3 comments:

  1. alamak,,,ni la first time tulis sinopsis citer tv....tetibe pelakon dia sendiri tinggalkan komen....hehe...mintak maaf la kalo tersilap ek dik......

    ReplyDelete