Wednesday, December 5, 2012

Hanya yang kenal dapat memahami

Assalamualaikum w.b.t........

Hari ni 5 Disember 2012.....Selamat hari lahir ditujukan buat sahabat baik saya Isda.....Dia juga merupakan orang yg rajin meninggalkan komen di blog ini....semoga hari ini memberikan kebahagiaan buat dia untuk selama-lamanya.....

Hari ni terasa seperti hari yg panjang di ofis......semalam dan isnin, time camni dah smpai tampin dah ni......hehe bahagia betul kalau hari2 dapat keluar awal........

Hari isnin yg lepas pegi servis kereta kat perodua tampin.....selalunya g servis kat bengkel2 biasa je.....tapi bila kereta tu dh bunyik ek ek ek.....terus hantar perodua........

Sampai jer kat perodua tampin, ada sorang customer servis dh sengih2......perempuan ok!ooo rupanya dia masih ingat ttg keretaku........biasalah kan...before servis mcm2 lah di tanya.....and soalan last sekali..."ada apa2 masalah lagi tak keta ni?"maksud dia selain daripada servis....jawab saya "ada!"......terus dia "gulp"....belum pun cakap apa masalah yg lain...dia cakap cmni...."biasalah kereta lama kan.....mmg banyak masalah....kalau tak repair kang...lagi masalah..."

Hehehe........mmg kalo kereta saya sedang bermasalah, pasti akan saya hantar ke perodua...sebab perodua lah tempat kelahiran kereta saya...haha (memang lah kan)..dan kebanyakan bengkel biasa pasti malas nak repair......kata diorang....takde spare part la.....barang mahal la.....susah nak bukak la....macam2....dan kalo ada bengkel yg sudi buat pun, pasti akan ada lebih banyak masalah selepas itu......jadi perodua adalah tempat terbaik walaupun mula2 diorang kata siap dalam 1 jam setengah.....tapi rupa2nya 3 jam setengah!syukur lah mereka sediakan biskut jagung, air dan rancangan astro...ops ade lagi..... WiFi free.....hehe.....

Satu lagi sebab kenapa saya hantar kereta ke Perodua......servis lebih terjamin.....kita boleh komplen kalo tak puas hati.....barang2 pun senang dapat....dan diorang tak pernah kata TIDAK atas semua aduan......sebab dah tentu diorang yg keluarkan kereta tu kan....diorang jer lah yg faham kenapa jadi begitu dan begini.......kan........tapi time ada masalah je la saya hantar situ....tak dapat selalu de...Mahal beb!Kalo setakat tukar minyak hitam tu....hantar jer la kt begkel yg dekat2 ngan rumah...hehehe....

No comments:

Post a Comment