Tuesday, August 10, 2010

Ramadhan...

Indah
Kugambarkan sebaris kata
Inginku ungkapkan
Khas untukmu

Biar jauh perjalanan ini
Kau tetap kunantikan
Biar perit dugaan
Kau tetap ingin kutemui

Saat jiwaku hambar
Kau menjadi penyeri
Membawa seribu harapan
Mimpi menjadi kenyataan

Andai ini pertemuan kita yang terakhir
Ingin kudampingimu sepenuh hati
Namun
Jauh di sudut hati
Aku ingin bertamu berulang kali
Biar nikmatmu kukecapi
Biar hapus dosa duniawi
Izinkan aku meleraikan beban
Bersamamu bulan yang mulia
Ramadhan...

Jangan kau lemparkan aku
dikalangan orang-orang yang terpinggir
jauh daripada sinarmu
jauh daripada keberkatanmu
terimalah aku
bersama umat-umat yang menerima nikmatmu...

Bawalah aku
Bersamamu
Agar aku dapat menyedari
Segala kekurangan dan kedaifanku
Segala kelalaianku kepada Tuhanku
Segala kesilapanku kepada saudara-saudaraku
Biar lambat masa berlalu
Biar hebat dugaan perjalanan ini
Aku ingin tetap menempuhnya
Setabahmu mengunjungiku
Tanpa jemu...



*Selamat menyambut Ramadhan Al-Mubarak

No comments:

Post a Comment