Wednesday, September 22, 2010

Persoalan Hampir Terjawab

Erm,,,,saat yg paling aku suka adalah memandu ke tempat kerja di pagi yg hening,,,,,nyaman,,,sejuk,,,,,,,perjalanan yg kdg2 mengambil masa 3 minit dgn laju 60km/j......(kalo terlewat)......dan 5-6 minit...laju 40km/j...(kalo awal)......perjalanan diiringi lagu2 best kat Suria fm atau era fm atau hot fm,,,,,,,,pemanduan diselangi tawa jika ade lawak2 kat radio tu,,,,,,indah.......satu perasaan tanpa tekanan....kosong.........aku selalu berharap perjalanan akan lebih jauh,,,jd dpt lah dgr lebih byk lagu...esspecially lagu Sofia Jane-Black,,,,,,hiks!

Perasaan syukur sering menyinggah dibenak ini saat terlihat dan memasuki pagar tmpatku bekerja,,,,syukur Allah masih mengurniakan aku rezki pekerjaan yg baik........namun pada pagi ini.....satu berita nyaris menyentap perasaan tenangku.............bagai mengejutkan aku dari lena,,,,bagai menyedarkan aku untuk memndang ke dunia luar,,,sedih!!benar,,,hidup ini bagai putaran roda.....sekejap kita di atas sekejap kita berada di bawah....kdg2 roda itu berputar di atas jalan tar yg licin,,,kdg2 ia melintasi jalan berbatu, berlumpur,,,,kdg2 ia terhenti minta dibaiki sebelum terus berputar.........mmg itulah kehidupan,,,,,,,

Jauh di sudut hati ini,,,masih mengharapkan perkhabaran itu tidak benar,,,,,,,,,semoga Allah mendengar rayuanku.....agar aku masih diberi ruang di dunia ini untuk membaiki kesilapan,,,mempertingkatkan iman,,,,,jauhkan aku dari perasaan tersisih,,,tersisih darimu Ya Allah,,,berbanding org lain yg sentiasa mendapat kesenangan dan kebahagiaan dalam hidup mereka....jadikan aku hambamu yang sentiasa bersyukur,,,,aamin.....

No comments:

Post a Comment