Thursday, May 31, 2012

Pengalaman hari ini

Assalamualaikum w.b.t.......

Harini dapat emel....di send oleh bos ku.....title BOS bg aku adalah org2 yg akan/suka memberi arahan kepada kita......ia juga bermaksud dia patut bertanggungjawab atas semua yang dilakukan oleh staf bawahannya.........dia juga sepatutnya membela staff di hadapan bos yang lebih besar jika staf bawahan melakukan kesalahan.... bos juga sepatutnya lebih tahu ttg perkara2 yg berlaku di tempat kerja...dan lebih tau ttg kerja yg dilakukan staf....kalo tak tau kena la belajar...supaya tidak di kelentong oleh staf atau supaya tidak di maki hamun oleh bos yang lebih besar di hadapan org lain ketika dalam 'stress meeting".

Ok...ketika membaca emel tersebut,aku tersenyum.......alamak dia forward kan apa yang aku tulis di atas sekeping kertas yang dihantar oleh customer......oopppsss tujuan  ku memberi kertas itu kepadanya adalah untuk disemak dan di 'touch up'......ooopppp tulisan itu sgt buruk dan siap ada garis potong perkataan2 yg salah... .....dan dia sign jer and scan...then send....aduhai bos.........ok aku tau dia baru belajar....tapi tak sepatutnya begitu kan....kalo emel internal je ok la......tp ini tidak......takper.....selepas ini,jika berlaku lagi terpaksa la tulis cantik2.....hehe....

Dan perkara ini juga berlaku juga ketika bekerja dgn my former boss...nape ek....nape....diorang tak faham maksud aku ke.....diorang kan bos-sepatutnya intelligent........huhu.....i didn't said that they are not intelligent ya!

No comments:

Post a Comment