Sunday, July 13, 2014

Kekuatanku hanya daripada Mu

Assalamualaikum w.b.t.....

Selamat berpuasa readers....hari ni dah hari ke-15 kita berpuasa kan....alhamdulillah...

Korang kenal tak Umi Nazira...yg artis tu..hikhik tibe2 lak kan?Beliau yang saya tahu baru sahaja (bukanlah 2-3 hari) mengenakan hijab dan berhijrah kepada kehidupan yang lebih baik...alhamdulillah.....hidayah tu daripada Allah kan....masa saya menonton beliau dalam rancangan Nona (2 minggu lepas kot), beliau ada mengeluarkan pendapat bahawasenya kekuatan diri kita tu bukannya dtg daripada orang di sekeliling kita, tapi hanya daripada Allah.......

Kata2 beliau itu membuatkan saya berfikir...berfikir dan berfikir...ya memang benar....saya jadikan kata2 itu sebagai pendorong kepada saya untuk meneruskan kehidupan....kdg2 kita rasa hidup kita ni perlu sangat bergantung kepada orang lain....mesti kita pernah terfikir.."kalo dia takde cmne la hidup aku nnti"......tapi sebenarnya orang2 disekeliling kita juga melalui kehidupan yang sama macam kita.....dugaan datang silih berganti...kawan datang dan pergi...yg hidup juga pastikan mati...apa yang kita ada takkan kekal selam-lamanya.........kalau kita berharap kepada orang lain,  tak mungkin kita dapat meneruskan hidup bila mereka sudah tiada...jika kita berasa selesa dengan kesenangan hidup kita, tak mungkin kita akan berasa selesa selepas kita hilang nikmat kesenangan itu..........Mungkin kita akan jadi gila atau tidak keruan apabila kehilangan sesuatu...tapi berbeza kalau kita hanya meletakkan kebergantungan kepada Yang Maha Esa....

Hmm kini saya masih belajar, belajar meletakkan semuanya kepada Allah...semoga semuanya dipermudahkan....doa kan saya ya....;)....bukan bermakna tidak berusaha tau,,,,,usaha dan serahkan kepadaNya Yang Maha Berkuasa....




No comments:

Post a Comment