Friday, October 31, 2014

Peristiwa memalukan


Assalamualaikum w.b.t...

Salam Jumaat semua...;)

Ceritanya berbunyi begini..(tiba2 intro kan...haha)

Pergi kedai runcit...ambil itu ambil ini...(bunyi mcam byk kan...tapi sikit je sebenarnya)..salah satu daripada barang tersebut adalah setin susu cair (jenama takleh sebut nnti diorang offer jadi duta pulak, perasan)...

Dah ambil semua barang, terus letak kat kaunter...ada sorang kanak2 dgn mak dia....kanak2 tu mnyanyi2 lagu orang dewasa...saya terpesona dan leka tgk dia....bila mak kanak2 tu dah byr barang, saya pun bayar pulak barang2 saya...then dah byr, dh ambil balance, terus bawak barang (dgn plastik) kiri kanan. Tengah2 berjalan tu terasa ada barang yang dikepitkan kat pinggang.....konpius sekejap...apa benda yang terkepit ni? Nak kata kepit purse, rasanya bwk handbag.....dalam hati berdebar2, sungguh misteri...

Terus capai barang tersebut dan tengok sambil berkata..."eh, susu!!eh, dah byr ke belum ni???Hahaha....Patah balik ke kedai then tanya mamat tu..."eh, ni saya dh byr belum eh?"...Selamba mamat tu jawab.."belum"....So I guess mamat ni dah perasan dari tadi lagi...maybe dia malu nak tuduh saya 'mencuri' kot....haha...cepat2 saya cakap..."sorry2...saya terpegang tadi"...

Aduh...tersengih2 I masuk dalam kereta sensorang, sambil berfikir bagaimanakah peristiwa sebegini boleh terjadi...bila masa entah capai susu dan kepit....haha....

No comments:

Post a Comment