Sunday, May 30, 2010

penat

mak takde harini......haaa hambik ngkooooo......banyak betul kerja aku nak kena buat...bukan mengungkit tapi sesajer nak meng update blog ku ini............

semalam anta mak g tampin,,,,dia nak mengjenguk anak kesayangannya di sepang .......aku ni sape la kan,,,,,,,,setakat driver jer,,,,,ohhhh  tetibe sedihhhhh...........so mak tumpang momok yg nak g sana gak,,,aku bukan per malas nak g,,,kalo aku g aku yg kena drive,,,,malas lah!!momok tu mmg la,,,husband dia yg drive...isk bile nak ader driver nih..(???)

arini dgn ketiadaan mak di rumah,,,,bgn2 pagi jer kena masak air,,,,nak buat sarapan untuk abahku tersayang.....itupun dah lewat,,,terjaga sebab terdengar bunyi motor yamaha cup abah,,,,,,,,,rajin abah g kedai cari makanan tuk sarapan setelah melihat meja makan kosong jer pagi tadi,,,kuikui.....

pas dah buat air teh....g kemas kandang kucen pulak,,,,,,,,,aduiiiiiii bencila...diorang nih sakit perut tak elok2 lagi,,,gerammmmmm jer,,,,,,,,,dah bersih semua bagi diorang makan pulak,,,,,,hmmmm....

abah beli roti canai n mi goreng....dia makan sensorang jer since aku lambat ader mood nak sarapan.........kemas2 rumah.......mop lantai n lap tingkap...rajin sungguh aku pada hari ini.............

selesai semua keje...tgk tv jap.....alahaiiiiiiiiii,,,nasik lemak kopi o...tv9...terberhenti sekejap depan tv sebab citer pasal kucen...........comelllllll......boleh tak bygkan org tu siapkan 3 bilik kat rumah dia hanya untuk kucen?yg sorang lagi pulak bela 100 ekor kucen yg dok dalam sebijik rumah???mak aiiiii....aku yg cume ade 9 ekor kucen pun dah sakit otak nak bersihkan taik diorang,,,,,,,isk isk......

selesai tgk tv...tiba lah acara seterusnya ...masak......hmmmmm.....lamanya aku tak masak........menu paling senang...ayam masak lemak cili api.........sayur?takde,,,abah tak beli n aku pun malas nak kuar....haha...........
kul 11 lebih semua keje dah dibereskan.........mintak2 mak perasan tingkap rumah dah bersih.......kehkehkeh....

akang tgh tgk melodi....hmm bosan pulak,,,,,nak kuar takdo duit............aduiiiiiiii

2 comments:

  1. Rehatlah secukupnya....ikut blog u gak, StayTune.

    ReplyDelete
  2. hehe..weekend yg penuh gotong royogn ye kak emen..take care ye..

    ReplyDelete