Monday, May 17, 2010

Selamat Hari Guru

Tanggal 16 mei setiap thn mmg hari istimewa bagi semua guru di Malaysia......thn ni tarikh tersebut jatuh pada hari ahad...jadi byk sekolah yang mengadakan sambutan hari guru pada hari ini, 17 mei 2010........

tidak ketinggalan juga sekolah aku (erk?)......tahun ni berbeza sikit drpd thn lepas.....thn2 yg lepas2 lagi tu tak tau la pulak memandangkan thn ni merupakan thn kedua aku di sini....hehe.......sebenarnya acara biasa jer,,,cuma thn lepas tk buat.........aktiviti sukaneka dan permainan antara guru dgn pelajar........budak2 suka la tgk,,,lebih2 lagi nak tgk guru2 yg tak pandai main,,,kekekeke,,,,tp sori sikit ehhhhhhh,,,,walopun cikgu cikgi dah tak byk stamina tp kami ttp juara!!aiseh,,,,,kena buat laporan ni,,,gbr tak upload lagi.......kekurangan stamina juga menyebabkan bdn aku lenguh2 rasa malas nak g sekolah esok(aik?).....;)

guru2 juga dihadiahkan dgn 2 bijik kek....wahhhhh lama tk mkn kek!tp sempat jamah krim jer tadi,,,,,,sebab nak rush tgk hashrine kat hospital kerana meraikan hari guru di sana (ooppps accident)....sian dia......

thn ni hadiah berkurang sikit daripada thn lepas......thn lepas guru baru....byk la dpt hadiah,,,time tu baik sikit,,,,,,,thn ni dah pandai tunjuk taring kat budak2,,,haha......jadi dpt ni jer lah.....(aisehhh lbt lak nak tgu donlod gbr ni).......dpt 5 bungkusan hadiah dan 2 kuntum mawar......semalam anak buah aku ade bertanya......apa perasaan aku kalo dalam satu group cikgu tu,aku sorang jer tak dpt hadiah hari guru?aku jawab "ala,,,relax laa.......yg dpt hadiah tu bukannya hadiah mahal pun"....(erk bleh ke)............rasa malu lah beb....tp tk kesah la kalo tak dpt pun,,,yg penting para pelajar menghormati kita............

apa yg aku suka ttg hari guru ni?
  • tak payah masuk kelas...maksudnya tak payah mengajar lah kan
  • tak payah menulis rancangan mengajar harian...alasan...sambutan hari guru (patut kena tulih gak)
  • semua rakan2 guru di happykan oleh para pelajar..........seronok tgk student yg uruskan majlis
  • dapat makan free.....walopun cuma kat kantin sekolah
  • budak2 dtg salam n ucap selamat hari guru....terharu beb...almaklumlah guru sandaran jer....
  • dpt nyanyi lagu "kami guru malaysia"......best wooo lagu tu,,,kekekeke
  • balik sekolah awal....yeaaaaa
th ni juga ade gelaran tuk semua guru time penyampaian cenderamata....time ni la bebudak nak kenakan cikgu......aku dpt gelaran "cikgu paling slim"...........cewahhhhh...padehal diorang tktau aku makan bergelen2.....ader pulak ty rahsia perut kempis.......aku jwb jer "buat sit up hari2"....padehal mendalah senaman tu aku tak boleh nak buat,,,,,susah nak bgn beb....rase mcm tegang perut nih,,,,keke....

ok stop smpai di sini,,,,,,,nak upload gbr lambat sgt,,,nak tido ni......bye.....

selamat hari guru kepada semua guru2 di Malaysia!!!ikhlas lah berbakti kepada anak bangsa kita!



No comments:

Post a Comment