Tuesday, March 20, 2012

Semakin aku ingin jauh

Assalamualaikum w.bt.....

Hari yang sore memaksa diri ini mengelamun sebentar...sementelah pulang awal dari pejabat (sejak bila lak keje pejabat nih?)....hati ini berbicara sendiri.....mencari sebuah hikmah dalam ketentuan......mencari dan terus mencari tanpa kepastian............

Ku renung kembali episod2 dalam kehidupan.......duka lara dan tawa hilai silih berganti....aku yakin setiap insan pasti sama melalui.....cuma masanya tidak seiring.......

Mual aku melihat pada sikap hipokrit nya manusia.....tabik pada yang menampilkan diri seadanya....adat dunia.....semakin kita cari,semakin jauh untuk berjumpa..............semakin kita membenci semakin dekat ia menghampiri...............semakin ingin aku lari semakin dekat ia mengejar.......

Aku menjunjung sebuah doa.....semoga kasihNya melekat dijiwa..........

No comments:

Post a Comment