Friday, November 9, 2012

Funny Friday

Assalamualaikum w.b.t..........

Salam hari Jumaat...(erk bukan ke lepas maghrib dah kira hari baru?hehe....)....

Hari ni hari yg pendek di opis....biase la hari jumaat kan....tolak 2 jam rehat tengahari..tolak lagi masa melepak.....berapa jam je la yg tinggal untuk bekerja.....hehehe....

Pagi tadi buat training untuk staf.....yg ramainya lelaki.....kalo dah nama nya lelaki kalo dapat berkumpul ramai2..hmm benda yg serius pun boleh jd tak serius kan.....sabar je la......by the way, saya selalu ingatkan diri saya sendiri...supaya menghargai orang lain di sekeliling walau pun orang tu perangai dia sangat menyakitkan hati kita.......kerana apabila orang itu telah tiada,kita akan rasa kehilangan sesuatu dan hidup jadi kurang serinya........hmm berbalik kepada kesah training tu...ada la satu part yg nak kena terangkan tentang penggunaan 'face mask' dalam food industry......then saya tanya soalan..."ok sape tau apa kegunaan face mask?"hmm biase lah lelaki kan.....masing2 menjawab.....ada jawab cmni..."untuk menghalang bakteria masuk ke mulut"...ok la tu...."untuk halang kawan kita terbau mulut kita"...hmm ok la tuuuuuuu....."tiba2 sorang lagi ckp cmni...."satu lagi...untuk halang gigi **** (nama orang) daripada terjatuh"....erk adoiyaiiiiii...oo ok **** ada pakai gigi palsu....sabar je lah den!**** senyummmmmm jer.....

Kesah kedua....pergi lab@makmal........alkesahnya makmal ni dikatakan ada "penghuni".......tapi saya tak pernah terkena lagi....mintak2 dijauhkan la.....biase la kan...kalo masuk bilik mane2...bagi salam...."Assalamualaikum..."then my kawan said.."ish,ko ni...kang ade pulak yg menjawab...hehehe saje la tu nk takutkan orang......tibe2 saya rasa macam ade bunyi2 dekat ngan peti ais......belakang peti ais tu pulak ade tirai kaler biru yg agak jarang.....nampak mcm ade bayangan kepala binatang di situ....binatang yg saya maksudkan adelah seperti anjing atau serigala (???)...maklumla keje dalam hutan kan.......

Saya pun cakap ngan my friend..."eh kak, bunyi ape tu?(merujuk kepada bunyi tadi)...kakak tu kata "bunyi apo pulak..."pastu saya ckp lagi..."kak, tu ape tu kak?(merujuk kepada bayangan kepala haiwan tadi).....kakak tu cemas.....dan saya turut cemas bila melihat kakak tu cemas......tibe2 dia keluar ambik selipar dan terus lari.......dan saya pun cabutttttt (tak ambik pun selipar...dah ler pinjam selipar orang)......adoiiiiyaiiii.......pastu panggil pk guard......pk guard check2.....then kata "takde ape pun........pokok la kat belakang tu"....erk pokok ke??hahaha

Blik keje..sambil2 drive gelak sensorang teringat kesah "face mask" dan "pokok"...gelak tau...bukan senyum....harap2 tkde orang nampak.....dan semasa menulis di blog ni pun masih lagi gelak2...hahaha....nasib baik mak den tido......hehe.....

No comments:

Post a Comment