Monday, February 17, 2014

I, Frankenstein

Assalamualaikum w.b.t...

Hari yang lesu....oh, bukan..

Bukan hari yang lesu...jangan salahkan hari....tapi aku yang lesu...penat sungguh harini mengalahkan petani yang membanting tulang setiap hari...ahahahaha...poyo je.....padahal badan dah lemau....dah tua....belum cukup makan ds la ni....aduii penat nye jenjalan pada hari Sabtu n semalam with one of my best friend, Hazel.....

One of our activity was watching a movie. The title is I, Frankenstein. For me, best gak la cite ni.....tapi Hazel kata x best.....hehehe.....apa ntah expectation dia...maklumlah org yg selalu tgk cite omputih ni lain.....mcm aku ni tak biase tgk cite omputih....hikhikhik....

Bukan nak cite tentang movie ni, tapi nak cite tentang penontonnya.....Penonton yang bertuah ialah yg dok sebelah kanan aku (tidak dikenali).....Masa aku n Hazel nak book seat kat counter, terpaksa pilih no 5 & 7. Sebab no 6 ade orang.....kitorang tak kesah la...sebab nnti sure boleh tukar tempat ngan orang tu.....and luckily orang itu perempuan......so senang la kan...jd dia dok kat seat no 7....me n Hazel no 5 & 6.

Panjang nye cerita...sebenarnye aku cuma nak ckp pasal pmpuan tu....dia tgk movie tu sensorang (maksudnya tanpa kawan).....dia tengok dgn penuh perasaan, menghayati setiap jalan cerita smbil terkejut2 dgn scene yg mendebarkan, siap sebut "shit" bila scene yg tak dijangkakan....

Maksud aku di sini  ialah aku kagum dgn dia...sebab leh tgk movie sensorang tp dia tak memperlihatkan diri dia tu sensorang........maksudnya dia enjoy the movie walopun sensorang..kan kan?Tapi aku tak dpt pun tgk wajahnya, ntah2 org yg aku kenali...haha

Aku pun penah gak tgk movie sensorang, tp rasa janggal gak la masa tu.........dan aku rasa ramai gak yg penah tgk movie sensorang....yela..kdg2 kita rase bosan and nobody can accompany us atau pun kita sendiri yg memilih untuk berseorangan pada masa2 tertentu......

Pengajaran yg aku perolehi daripada perempuan itu ialah, kita kena enjoy setiap moment yg kita lalui.....gembira dgn apa yang kita buat...walaupun kita berseorangan....kan kan?


No comments:

Post a Comment