Wednesday, December 9, 2009

Mahu Jadi Popular???

some say yes,some say no as the answer of above question......mm....jika anda seorang yg popular,,,adekah anda happy?pada saya,may be u will happy for the first period of being popular,,,,,lama2 nnti pasti rase terikat,terkongkong,,,,mcm burung dalam sangkar,,,kan kan kan?......sebab itu lah saya memilih untuk tidak jadi popular ....(weh,ape punya ayat ni,,,sejak biler ko diberi pilihan untuk popular ni?)...kehkeh....takde,sempena anugerah bintang popular berita harian nnti marilah kita berpikir kebaikan dan keburukan org yg popular tu smbil kite pula berangan-angan kalo jd popular,,,,,,hehe....sebelum berfikir marilah kita berangan dulu,,,,,,,,Kalo saya jd org popular,,,,,,mmmm.......pasti semua org akan melihat saya......walau di mana dan ke mana saya pergi saya mesti memakai pakaian yg hanya mmpu dipuji oleh org yg melihat,,,bukan mengeji........pasti saya akan merasa dunia/bumi ini sgt sempit kerana dipenuhi manusia.....sana sini manusia......pasti saya akan merasa susah untuk berada seorang diri smbil menikmati udara yg nyaman ciptaan Illahi,,,,even dalam toilet pun rasa diperhatikan.......pasti juga ketika saya bertemu kawan2 saya tidak boleh ketawa kuat2 kerana takut dirakam dan video masuk ke youtube...uish malu tau....namun begitu,,,saya rase saya dipandang mulia sekiranya hanya minum/makan di warung tepi jalan kerana mereka yg melihat pasti akan kata,,,,"walopun popular,dia tk kesah mkn kt mane2"....ditambah pula jika sering melakukan kerja2 amal tanpa publisiti,,,,,,pasti mereka akan berkata..."hebatnye dia"......sekiranya popular,,,tentulah saya seorang yg byk duit.....wah sgt best!!kerana byk duit lah kita mmpu jd popular......oleh kerana tidak berapa cntik,maka saya tidak memilih mnjadi popular atas tiket model,pelakon,penyanyi,pembaca berita dan seangkatan dengannya,,,,,,saya mahu jadi popular kerana menjadi bisneswoman yg berjaya seantero dunia.....fuh!yes,itu hanya lah angan2..........namun sekiranya anda seorang popular,,,,bergantung kepada seseorag untuk meng'handle' kepopularan itu.......namun jika popular kerana perkara2 yg positif maka anda sgt beruntung.............maka jadilah org popular yg mampu dikagumi dan dicontohi oleh masyarakat....

No comments:

Post a Comment