Thursday, July 1, 2010

Sek Keb Petaseh (Berasrama)

Sekolah kebangsaan petaseh
baktimu .....................................
mendidik dan mebimbing
ke arah cita2
.........................................


ohhh tak hafal dah..........itu lah lagu sekolah kebangsaan petaseh (B).....sekolah rendah aku....aku masuk situ masa darjah 4......(bulan 12 tahun 1990 kot)...dulu2 kan masuk sekolah bulan 12....kan?hmm....umor seploh tahun dah masuk asrama.....petaseh tu kat jelebu....jauh.....kena ikut bukit tangga.....pusing2 dan mendaki jalannya........sekolah tu atas bukit........kat hutan..........budak2 kalo dgr mesti takut,,,,tapi aku ntah mcm mane boleh tercampak ke situ................

nape tetiba entry pasal sekolah ni?haha......ntah teringat plak kat sekolah tu biler isda n rabiyatul tag aku dalam album SKPB......mcm2 kenangan muncul di benak fikiran,,,,cewahhhhh...kenangan tu dtg zup zap zup zap jer,,,,,,,,tkde yg kompleks sebab dah lama sgt kan.........

dok asrama...makan dalam tray.....menu yg aku ingat lagi,,,,,sayur gado2 kalo time mkn tengahari...pastu biskut kering time supper..........nak mkn kena beratur dulu,,,,,,,beratur lurus2...angkat tangan kat bahu kawan depan,,,,jatuh tangan....angkat jatuh smpai la warden puas hati baru leh turun g dewan,,,haha........kalo mase darjah 6 best la,,,,,,,,bleh conquer mcm2....maklumlah yg paling besar....kekekeke......

rase mcm ader gak dok menebeng kat atas bukit dekat ngan dewan makan sebelum time makan.......menebeng tgk aper ntah aku pun tak ingat.............

masa memula masuk mmg takut....tp tkkan nak balik rumah blk kot,,,malu la kat abah n mak,,,punya la beriya nak masuk sekolah tu...yer la memula ramai gak mbr2 yg nak dok asrama,,,,last2 mase hantar borang aku jer...yg lain surrender selepas ditakut2 kan oleh mak bapak masing2........siutttt jer....

mak abah kata......diorang selalu g jenguk aku kat sekolah tu,,,setiap mgu dtg naik teksi cik hassan......ntah tak ingat aku......cikgu2 kat situ pun best............biler aku ingat2 balik,,,,,,mesti cikgu2 praktikal dicampakkan kat situ,,,yer la memasing muda jer...........kawan2 lagi lah....mcm2 perangai.........aku pun mcm2 perangai......pernah kena rotan ngan cikgu zarina,,,sebab,,,aper ek,,,,,dorm bising ke....atau sebab menconteng muka si rabiyatul mase dia tgh tido,,,,hahahaha.........

kalo time cuti...kitorang bleh kuar g kedai yg namanya "Kedai Bawah" atau pun g kuala klawang.........kalo g kedai bawah ikut jalan dalam hutan,,,,,,,,jalan berkumpulan,,,smbil jln ckp mcm ni,,,"tok tok cucu tumpang lalu"...ckp sepanjang perjalanan sebab takut kena smpuk ngan makhluk halus dalam hutan,,,aduhaiiiiii kelakarnya...........brg yg selalu dibeli di kedai bawah adelah,,,biskut kapal terbang....ala yg kaler oren tu....hiks.......kalo g klawang lak beli choki2.......kalo kuar kena amik order kawan2,,,sebab tkleh semua org kuar,,,,,,,,,tulih order tu kat kertas yg dikoyak dari buku latihan.....time cuti gak bleh tgk tv kat aper nama ntah bilik tu,,,tgk reramai....kalo tknak tgk tv,,,,dok dalam dorm main rumah2........aduhhhh

locker,cadar semua kena kemas elok2,,,kalo tak nnti kak munah, warden aspuri marah.....kak munah tu garang tau...!!selain kak munah ader kak zam. kak zam tak garang sgt.........kalo time mandi kena tadah air dalam baldi awal2....pastu mndi cedok ngan penutup bekas sabun mandi tu......heheh......semua aktiviti kitorang kak munah mesti tgk ngan muka garang dia........tapi dia baik,,,,,,aper lah kabar diorang sekarang ni...............hmm....kelakar sgt kesah dolu2....byk lg kenangan kat sekolah tu,,,,tp malu ahhh nak tulih kat sini,,,,haha,,,,,,,,,,,

anyway miss all my friends kat SKPB.........tp tak semua org ingat aku kot........huh!

No comments:

Post a Comment