Thursday, October 7, 2010

Abah,u touched my heart,,,,,saya terharu,,,,,my tears falling down.....

every morning macam biase lah kan,,,,,,kul 7.05 a.m or 7.10 am...time bergegas angkat beg masuk keta...nak g keje,,,,,,idup enjin dulu.....sarapan.......

mcm biase jugak,time angkat beg nak g idup enjin keta tu,,abah mesti tegur,,,,,,tak sarapan ke....?aku pun jawab....jap bah.....nk g idup enjin jap.....lepas idup enjin keta baru lah dok sarapan....biasenya nasi goreng...nasi goreng mak den....hehe.......tgh2 makan tu.....

Abah: tu abah dah buatkan air........biar senang ko belajar...ilmu senang masuk....(maksudnya air yaasin,abah letak dlm botol mineral)

Aku:abah ni....org dh tak belajar la.....dh  lame abis sekolah.......

Abah: yer la,,,ko mengajar kan,,,nak mengajar pun kena jugak belajar dulu,,,,baru senang nak bg ilmu kat budak...

Aku: alamak,yer tk ye jugak...pndai lah abah ni,,,(dalam hati)

Abah:abah bc yaasin subuh tadi....abah doakan ko dimurahkan rezki,,,,,dikurniakan kesihatan yg baik......keje pun senang..........

Aku : (dalam hati)...tanpa kusedar abah sangat memahami,,,,,,,mmg aku perlukan sokongan ketika ini....ketika aku melihat diriku keseorangan,,,rupa2 nya ada insan yg sering mendoakan kesejahteraanku di dunia ini....terima kasih abah.........

di akhir perbualan........

Abah: kalau ade kawan nak mintak air tu,,,bg jer lah,,,tp tkyah la cakap abah dh doa air tu...niat sedekah je dalam hati......

Aku:hehe,,,kelakar lah abah ni,,,,,:)(tu pun nak pesan..)

No comments:

Post a Comment