Friday, October 22, 2010

Semakin hampir,,,,

Tidak semestinya kesakitan itu mmbawa mudarat kepada kita,,,,,,setiap kejadian mempunyai hikmah yang tersendiri....kita sebagai hambaNya hanya menuruti setiap takdir dengan usaha dan tawakal.......harus redha dgn setiap kejadian,tanda kita bersyukur dengan segala yg kita telah nikmati selama ini......kesakitan juga dikurniakan Allah kepada kita untuk menguji keimanan kita,sebagai tanda Dia mengingati kita dan mahu kita mengingatiNya....mungkin kita sudah terlalu jauh daripada Allah,kita sering melupakanNya....dan kesakitan itu lah yg mampu membawa kita kembali mendekatiNya......

"Ya Allah,seandainya apa yang aku alami ini adalah balasanMu terhadap dosa-dosaku,aku redha......asalkan Kau tidak menempatkan aku di dalam neraka jahanamMu atas segala kelalaianku selama ini Ya Allah........namun Ya Allah,Kau kasihanilah aku,Kau bantulah aku,Kau kurniakan aku kekuatan iman dan ketabahan bagi menghadapi ujian Mu ini.....Jauhkanlah aku daripada kekufuran...Kurniakanlah aku kesejahteraan hidup dan keselamatan di dunia dan akhirat.....Aamin Ya Rabbal A'lamin,,,,"

No comments:

Post a Comment