Sunday, January 2, 2011

Dia atau dia?

Assalamualaikum w. b.t.......

Ish,berdebar jantung nih menghalau kucen yg tiba2 melintas ganas....kucen jantan ngan betina la,,,si ayu n si singa.....musim mengawan kot sekarang ni,,,,huhu....boleh tak cakap ngan kucen cmni..."ko jgn asik nak beranak jer eh,,,,beranakkkk jer mati anak kau,,,bukan tau jaga pun,,,,,aku ni umo dah berapa pun belum pernah beranak lagi,,,huahuahua....."ok,stop!

So harini 2 jan 2011,,,,cepat jer eh masa berlalu....sebelum ni rasa lambat jer,,hehe...semoga tahun ni memberikan semangat yang baru kepada kita semua untuk menempuh kehidupan dengan lebih baik,,,,mana2 perkara yang tak elok tu,tinggalkan lah,,,,,mana2 perkara baik yg belum pernah dibuat tu,cuba2 lah buat,,,,,,,yang penting ikhlas.......selalu cemburu pada orang yang mendapat hidayah daripada Allah,,,,,,,kalau dapat hidayah maknanya kita berubah ke arah yang lebih baik lah kan,,,,,betapa Allah tu menyayangi hambaNya,,,,,,,sehina2 kita pun Dia masih bagi peluang untuk kita berubah...kan?

Tahun baru biasanya dikaitkan juga dengan azam...azam  tahun baru...tp malas nak pikir pasal azam...yg pasti nak buat benda2 baik jer,,,tak kesah la untuk diri sendiri atau orang lain,,,,,,semoga niat ini akan seiring dengan perbuatan,,insyaallah......

Berbalik kepada Dia atau dia,,,yang mana satu pilihan saya......dia kukenali suatu ketika dahulu,,,dan Dia kukenali semenjak akal mula mampu berfikir.....dia juga mula kekenali melalui nafsu mata........ibarat jatuh hati pandang pertama,,,,bukan jatuh cinta.......dari mata turun ke hati........hati mula berbicara,,,,wajah dia terbayang tiap ketika.....sehari tidak dapat melihat dia,terasa hidup seperti tidak lengkap....tapi dari hari ke hari,tiada apa yang memberansangkan yg berlaku antara saya dan dia.....hampir berputus asa,,,,,,,,,,,dan akal mula berfikir di mana silapnya..........tiba2 saya mengingati Dia.......rupa2nya saya terlupa akan Dia disaat saya mengenali si dia.........saya kembali kepada Dia.....walaupun wajahNya tidak dapat dilihat,tetapi saya tau Dia tetap memerhatikan dan  melindungi saya walau di mana saya berada.......setiap pengharapan saya kepada Dia pasti akan dimakbulkan,lambat atau cepat bukan masalah......kini tiada apa lagi yang saya fikirkan.......tidak perlu berharap jawapan daripada si dia kerana Dia pasti akan menghidangkan yang terbaik buat saya......insyaallah.....

Wallahualam....

No comments:

Post a Comment