Wednesday, March 23, 2011

Maka Terjawablah sudah

Assalamualaikum w.b.t.....

1) Ketika ini bahang matahari menerjah setiap ruang rumah......dan saya sedang minum milo + air untuk gelas yg kedua(bukan air milo)......dah abis,,,rasa nak menambah lagi satu gelas,,,tp baki iman yg tipis menegah!dah dah cukup!!!minum ke melantak??

2) Hari ni ade pertambahan skop kerja.....semalam tgh2 baca suatkaba,,,ade salji hitam turun dari atap...."eh,apsal ni,,,,,ade binatang dok kt atap ke.."..."byk lah ko punya binatang,,,tu sawang lah...sawang!!!..."....perghh nmpk sangat dh lamo tk buang sawang...jd pagi td dah setel kan sawang di satu bahagian rumah...penat......esok smbung lagi.........eh,nape tk berpeluh eh...ape lagi yg tersumbat ni???

3) Hari ini rasa ade sikit tenang....berbekal kan kata2 semangat seorang kawan..."kalau aku menangis air mata darah sekalipun,aku ttp tak dapat".......(eh kata semangat ke tu???)....dan ketenangan yg sedikit ini melegakan aliran darah di dalam badan. (ha ha)...dan sebab ketenangan ini jugalah saya asik ingat nak makan...makan....makan.......dan kdg2 saya risau bile tkde mood nak lunch,padehal saya terlupa saya dh makan mi goreng + 7 bijik pisang ....(bukan 7 tandan tau...)
4) Keburukan tension. Tension tu ape?tension tu adelah satu jenis penyakit yg boleh merebak dan menyebabkan kemunculan penyakit2 yg lain......kerana tension manusia jd pemarah,pemurung dan lain2....yg pasti tension menyebabkan muka yg berjerawat bertambah2 jerawat nya..........jerawat tumbuh hilang berganti...parut lama lum hilang muncul parut baru,,,hasil tension yg berpanjangan,muka penuh dgn bintik2 yg besarrrrrrr......dan nilai ketensenan pun bertambah....

5) Sunyi....time2 sunyi ni lah tkde pulak orang nak dtg umah ni

6) Kucen baru......dah letak nama Samek dan Toman.......mintak2 ler hidup smpai besar!

p/s: tajuk ni mmg tak relevan dgn isi kandungan.....melambangkan keadaan mental penulis yg hampir nak mereng....nauzubillah!sape2 yg sudi boleh lah memberikan motivasi percuma kepada penulis..

1 comment: