Friday, March 14, 2014

Harga Topeng N95

Assalamualaikum w.b.t...

Topeng N95 ni dah lama wujud. Cuma baru harini saya tau....

Kegunaannya untuk menapis pernafasan kita terhadap pencemaran udara/jerebu.

Ni la topeng N95 (bagi yang taktau la...hehe)

Topeng inilah yang paling sesuai digunakan pada ketika ini iaitu ketika keadaan jerebu semakin teruk. Bukannya surgical mask macam yang Doktor pakai kat bilik pembedahan tu. Korang tak rasa macam dok kat hospital ke kalo pakai surgical mask?Hikhik......

Topeng ni ada getah yang boleh disangkutkan kat kepala...sangat sesuai untuk wanita bertudung...maknanya tak payah sangkut kat telinga. 

Harga topeng N95 ni kalau dirujuk pada rekod tahun 2009 ialah RM6 seunit dan ia merupakan barang yang harganya terkawal oleh kerajaan.



Oh, I am so unlucky to be here at this moment. The air at my current location was at unhealthy index. Sila rujuk website Jabatan Alam Sekitar Malaysia untuk melihat Indeks Pencemaran Udara (IPU) di kawasan anda.

Tapi saya tak pakai topeng pun.....sebab saya dok diam2 kat dalam opis mahupun rumah...

Kepada yang ada asma mahupun tidak tapi selalu berada di persekitaran...hati-hati ye....

No comments:

Post a Comment