Friday, March 19, 2010

Kawan

Macam2 hal la kat Malaysia ni.....itu baru kat Malaysia,,belum satu dunia......,kalo satu dunia lagi lah macam2 nye.......perjuangan mendapatkan kuasa sehingga yg kawan menjadi lawan....yg lawan menjadi kawan......its all about the dirty world (opppppppsss).......bukan nak cakap pasal politik dan kuasa tp cuma nak cakap pasal kawan.......

saya mmg tkde ramai kawan.....tp saya jamin,,,,kalo dah namanya awak adalah kawan saya,,,maka setiap perkara ttg awak saya tahu dan akan ambil tahu.........berbanding dgn org lain yg mengakui punya ramai kawan tp tarikh lahir kawan pun dia taktau......(nak tak jd kawanku?kuikui).........ok...kalo awak jadi kawan saya,,maka awak akan mendapat beberapa faedah dan bonus seperti di bawah.....ehhhhhhhh takde lah,,,acah mak enon,,,,,,,,i am nobody ok,,,,cicak pun tknak jadi geng gua.....(ADELAH PENTING UNTUK MERENDAHKAN DIRI SENDIRI)

selama saya berkawan,,,tidak kira lah kawan baru atau kawan lama......yg penting saya mengamalkan sikap tidak hipokrit.................jika ini adalah saya maka inilah saya.........jadi tak timbul isu tak puas hati atau dendam amarah atau ape2 yg negatif.....saya rasa kalau ini diterapkan dalam setiap perhubungan manusia maka akan lahir lah sikap tegur menegur perkara2 salah,memperbetulkan manae yg takbetul...akhirnya wujud masyarakat yg indah dan mesra perhubungannya.....kan kan?

ini tak,,,,,,sikap umpat mengumpat dijadikan perkara penting dalam hidup......mengata,mengeji dah jadi perkara biasa....ada pulak yg senang2 jadi telefon rosak,,,menyampaikan ape yg tak sepatutnya disampaikan malah siap tokok tambah lagi,,,,,aper ni weiiii....taubat lah....jgn tau buat jer,,,,cehcehceh....mereka yg sejenis itulah yg awal2 lagi akan aku jauhkan diri daripada terjebak sama.......

suasana sekeliling juga turut mempengaruhi sikap kita.....yer la  mcm politik kan (eh tknak cakap)...tujuannya untuk berkuasa walaau pun yg ditunjukkan adalah untuk membantu rakyat.....so kerana kuasa semuanya jd kucar kacir.....huh!di situasi lain pula,,,seseorang perlu berkawan dgn sesiapa saje untuk tujuan marketing misalnya........di pejabat,,,,kawan penting untuk mncipta keluasan pengaruh kita.......

tp semua itu tidak penting bagi saya..........biarlah saya yg jd bahan umpatan atau kejian,,,biarlah kurang kawan asalkan saya kenal yg mane satu kawan yg mane satu lawan.....saya tahu saya bukan insan yg sempurna untuk dijadikan kawan,,,tetapi saya juga tahu org yg mcm mane perlu saya berkawan..........JAUHI LAH HIPOKRIT....ia merugikan........senang kah hati anda apabila dikelilingi ramai insan yg berpura2 menjadi kawan anda?

No comments:

Post a Comment