Monday, April 21, 2014

Cara bos intip saya

Assalamualaikum w.b.t......

Saje nak cite pasal bos. Seperti yang saya katakan sebelum ini, saya merupakan seorang pekerja bawahan yang terasing...di sebuah pinggiran.

Duduk berjauhan dgn bos ni kdg2 best gak...yela bebas kan buat ape saje.....tapi jangan pelik la kalo ramai yg dengki...sape yg dengki?org2 yang dok dekat ngan bos la...hikhik......Tu yg kdg2 ade je kereta yg kukenali tibe2 melintasi kawasan opis...keta opismate le tu...tp tak singgah....ellllehhhh nak spy org ler tuuuu....kalo keta saya takde kat depan opis, mula la nnti ckp kat saya dpn bos (time pegi hq)..."eh haritu i dtg opis u, tkde nmpak pun keta...."saya jawab..."keta kat carwash laaa (sebelah opis je carwash)...hmm nape tak singgah ritu...nek keta plat number bla bla bla kan"haaaa tau pun dia diam tak jawab...nak kantoi kan org konon.......

Saya setiap hari mmg ade kat opis la...hehe...hari2 punch card tau!Bos2 sy pun bukannye mcm budak kecik nak dgr2 ckp orang....dia check sendiri la....cmne dia check?hehehe...cmni....waktu kerja saya adalah 9.00 am to 6.00 pm.....Biasa nye bos akan call my opis number pada pukul 9.01-9.30 am dan 5.50-6.00 pm......hehehehehe....dah byk kali dah I kena.....luckily I ada kat opis time tu....

So, what u guess?baik sangat ke saya ni...walopun bos takde kat sini, tetap patuh waktu bekerja??hehehehe...tak la....kan dah tau time2 bos wt checking...so waktu yg tgh2 tu saya g la mengular....hahahaha....tapi takde la selalu....time2 boring n ade hal je.......hehe....

Tapi time2 ngular tu pun, ada gak bos tepon...terus dia tanye cmni.."awk kat mane ni?"......erm kalo dh tanya cmtu maksudnya dia dah kol no opis ler tuuuu......then I pandai2 la jawab ape2 yg patut...hehe....

Saya cerita ni bukannya ape......yela penah tak korang bayangkan keje sorang2 kat opis?Ia sgt membosankan okay......Walopun bosan, saya kena bersyukur dan menghargai apa yang saya ada.....sebab ada orang lain tu bukan saje hidup dia bosan malah kerja pun tkde...hmmm fikir2 kan....

Yeaaaa bestnye keje sorang2...yahhhhooooooo

p/s: tapi mungkin jugak bos tepon time2 saya nk punch card....sebab dia tau waktu lain i tkde kt opis,,,,hahahahaha



No comments:

Post a Comment