Monday, November 18, 2013

Alasan berhenti kerja

Assalamualaikum w.b.t...........

Salam Isnin everybody.........Monday comes again...hehe...nak tunggu hari Sabtu Ahad berhari2....hari Isnin skejap je kan...hekhekhek....

Monday blues untuk kebanyakan orang....tapi bagi saya tiap2 hari blues....weekdays blues....hehehe

Mana tak blues....keje kat tempat yg bosan cmni.....nak cari keje lain sejak tahun lepas tp masih disini hingga ke hari ini....tapi hari ni rase semangat meluap-luap untuk cari keje lain....so please my friends...kalo de mane2 keje kosong tu nnti bgtau ek....hehe......

Antara alasan yang dah dikenalpasti untuk cri keje lain:


  1. Tkde keje yg sesuai dengan job description yg nak di buat...so takkan nk mkn gaji buta selama-lamanya.......or takkan nak buat kerja yg diluar drpd job description?
  2. Bila takde kerja yg nak dibuat, tiada alasan untuk kenaikan gaji.....so?
  3. Hari2 breakfast dan lunch sensorang....takkan nk mkn ngan bos (bos kecik-lelaki)....(alasan ke ni?)
  4. Bos kecik pun dah nak berenti kerja............OMG
  5. Tiada teman berbicara............dh la kat rumah SEWA pun tkde geng bercakap...hok aloh boleh jd bisu lelama cmni.....
  6. Persekitaran kerja tak menarik.......taik kucen berlambak kat kaki lima............saya jugak yg kena bersihkan nnti..........kucen tu pun agak2 la agaknya..
  7. Saya tak suka bos saya...................Sabtu haritu adalah hari disaster dimana saya amat membenci bos saya.....terbukti sudah!
  8. Saya taktahu bila 'kerja' saya akan bermula........sebab taktau bila projek akan bermula
  9. Saya bosan dengan perangai org di sekeliling saya (???)
  10. Macam2!!!
Ok all points above adalah  pemangkin kepada saya untuk mencari kerja lain.........good luck for myself...aamin.......

4 comments:

  1. kejela kt upm balik nak....ko tak brckp dgn huda ke?housemate ko hudakan..??

    ReplyDelete
  2. ko boleh offer aku keje ke?hahahaha...but i say no to "kerani"......oh huda bz...........not a big deal actually......the main point is to find a new job....pls helppppppp

    ReplyDelete
  3. oo.ic..tau huda bz..saje nk komen..haha..die ade cite gak..die tak smpt borak2 dgn ko..ekeke...keje o pegawai pun kontrak kat sini...hahah..susah tol nk serap tetap..ade bran?heee

    ReplyDelete
  4. hahakhak....boleh2....seriuss ke...tapi kot IT gua surrenderrr la beb...

    ReplyDelete