Monday, November 18, 2013

Salah Tafsir

Assalamualaikum w.b.t.....

Wah rasa mcm tergesa-gesa update blog...selalunya lepas update, dalam tempoh sehari dua cuma 0-1 statistik,,,,,tp harini terus ke angka 6.....so sebelum lebih lagi orang membaca lebih baik saya membetulkan tafsiran2 serong terhadap entry saya......

Dalam penulisan, kadang2 penggunaan ayat yang tidak tepat boleh mengundang salah tafsir kepada orang lain. Seperti entry saya yang sebelum ini "Alasan berhenti kerja"...saya mengatakan tiada teman bicara di rumah Sewa....bukanlah bermakna saya tidak bercakap langsung dengan housemate saya.....cuma kita haruslah menghormati privacy orang2 di sekeliling kita...........kalo mereka tidak ada masa untuk berborak kosong, takkanlah kita nak paksa kan........lagipun housemate saya busy.......itu aje...jangan salah tafsir ye...kami ok2 sahaja........

Salah tafsir kedua ialah tentang entry ini. Ia tentang produk lotion badan St Ives....di mana dalam entry itu saya katakan bahawa bau lotion tersebut sangat tidak menyenangkan dan baunye seperti muntahhhh.....hehehe..dah 3 minggu saya menggunakan produk tersebut....rupa-rupanya saya salah tafsir.....baunye tidak sama seperti waktu mula-mula pakai dulu...malah sangat menyenangkan....dan ada beberapa bahagian kulit saya yg kesar sudah menjadi semakin lembut......hmm oleh itu jgn terpedaya dengan entry saya sebelum ini ye....sorry St Ives........

No comments:

Post a Comment