Friday, November 15, 2013

Peristiwa Jumaat

Assalamualaikum w.b.t.....

Hi reader (sorang je pmbaca)...salam jumaat......sejuk je pagi jumaat kat sini....hujan renyai mengiringi perjalananku pagi td....alhamdulillah......hujan rahmat......

Di hari yg mulia ini nafsu makanku begitu membuak2.....singgah kedai tapau mee goreng dulu sebelum punch card kat ofis....

Alkesahnya,,,semasa nk byr kat kaunter......cashier/manager tu selamba kodok je tibe2 tegur seorang staf yg sedang menebar roti canai......antaranya berbunyi cmni..."eh alihkan batu tu...kotor la nmpak........meja ko tu lap...kotor...." benda tu diulang2 byk kali sebelum dia menerima bayaran aku......aku tertonggok je depan dia masa dia marah kat staf tu....aduhaiii sian budak tu....dah la cute.....lebih cute aku tgk td time kena sound...sian dia.........

Pada pendapat aku....tak baik la staf ditegur di depan orang ramai kan....boleh menjatuhkan air muka dia......nasib baik aku jer yg ade dekat ngan situ....kalo de awek cun ke...kan ke lebih malu dia?jaga la maruah org sikit kan......kalo betul la nk menegur, kan lebih elok semasa kedai bru bukak dan lum ade customer dtg.....tak gitu?Hmm....ye la manusia.......

No comments:

Post a Comment