Thursday, November 21, 2013

Panggilan hangit

Assalamualaikum w.b.t....

Walo apapun situasi aku ketika ini, diharap semua org berada dalam keadaan yg baik2 saje...:)

Di petang yg sunyi (ye la xde mbr nk bergosip kan..) tibe2 hnset berbunyi...tertera nombor yang tidak dikenali....terus ku angkat...dgn hajat ade teman la nak bercakap kan....so aku pun melayan panggilan itu...

Panggilan daripada syarikat insurans rupanya....OMG nape lah ter angkat?adoiiiiiiii...dan mulut pulak menggatal cakap "boleh2" bila dia tanya boleh tak dia nak bercakap sikit.......hmm ok la...lagipun lelaki kan....jd aku pun layan la dgn suara yg lemah lembut, cet!!

Aku cuma jwb "ye...hmmm...ok....jelas" kpd setiap penjelasan dia......

Lepas tu dia tanya kat alamat mane nak pos kad ni(kad insurans)....

Aku pun fikir bila mase aku declare nak beli insurans tu?Aku cuma bagi dia peluang untuk bercakap....Memang la murah RM 45 sebulan....tapi I dah ade insurans ok...so aku cakap lah saya taknak......tak berminat (sebab dia tanya nape taknak)...I dah ada insurans....

Pastu dia tanya lagi insurans ape?pernah claim tak?berapa kali?berapa RM?aku malas la nk cakap lebih2...kang dia tanya lak claim sakit pe...hospital mane....so aku pun ckp "tak sure" untuk soalan jumlah claim yg diterima.......mmm

Then yang buat aku sakit hati, dia cakap aku penipu....OMG...dia kata "tkyah la nak menipu..kalo taknak ckp je lah tknak"

Masalah nye aku dah ckp tknak......dia force pulak aku ckp insurans ape yg aku ade......OMG...sabar yo lah......

Disebabkan geram aku pun terus cakap terima kasih kerana call......itupun dia tanya "nape tima kasih?"....eeee ngek ngokkkknye dia tu....pastu dia terus bebel...Aku pun terus matikan talian.....

Lepas tu dia call balik 2-3 kali....but aku tak angkat laa.....

Then aku fikir gak la...nape dia paksa2 sgt kan..seolah-olah menguji tahap kesabaran dan kelembutan aku ni (cet!)...terkena panggilan hangit ke aku ni...(cehcehceh perasan)....aku pun google la no phone dia.....oo confirm mmg nombor syarikat insurans dan byk gak la komen negatif untuk nombor tu.....fuh selamat.....

Mmg la itu kerja syarikat insurans kan untuk menarik pelanggan....tapi untuk mengatakn seseorang itu "penipu"..itu dah lebihhhhh....itu boleh mengundang kemarahan tau tak?

Pastu aku forward la nombor tu kat kengkawan biar diorang beware......kawan aku boleh lak tanya aku balik.."nape lak nak beware??"....OMG....ko ni tak pernah kena call ngan ape2 jenis syarikat insurans ke??adoiiiiiii la haiiiiiiii......

No comments:

Post a Comment