Friday, January 1, 2010

Huh, Tak Larat

Kata orang...... di telan mati kucing,diluah pun mati kucing...(maksud nye lebih kurang sama ngan diluah mati emak,ditelan mati bapak).....tak sanggup nak guna word mak n bapak..disebabkan kucing senang dicari,maka aku guna lah perkataan kucing..

Aku dah tak larat nak pikir kan pasal ni,,rase macam bodoh sgt kalau aku terima...bila dah ade pilihan, aku tak mampu nak buat keputusan!kalau tak terima diri sendiri jugak yg susah!arghhhhhh!kenape dia pilih aku?aku ade jawapan untuk itu.sebab aku pilihan terakhir!org kalau suka membuli mmg akan suka untuk membuli org yg senang dibuli.but i bukan semudah yg disangka.selagi tak kena jentik,aku akan bertahan.tapi bile dah kena,jgn harap aku nak bg muka!!

mmg ramai org kata aku ni baik,,menurut kata....but i'm not lurus bendul ok!selagi tak menyusahkan selagi tak melanggar hukum agama selagi aku mampu aku buat lah...tak salah tolong org kan.tapi kalau org tak reti appreciate ape yg kita buat,,,patut ke aku hormatkan org2 mcm tu lagi?rase macam sampah busuk yg tak berguna jer!ape agaknye perasaan org2 tu ek?kenapa ade segelintir manusia yg macam tu..ok aku kena ingat balik kata2 hikmah ni "dunia ini adalah untuk org2 yang tak jujur berkuasa".

ok.the first thing i will do is......cuba untuk menolak peluang itu dan mencari peluang yang lain,,,insyaallah akan ada pilihan....org yg tak 'merasa' pasti akan rasa mudah,,,,,tp untuk org yg terkena,,,,i need to do something...

ok,kalau takde pilihan,,,,aku akan terpaksa terima...but.......awas,,i will be a different person!!itu janji untuk diri aku sendiri!and this will be happen for this new year 2010!

memetik kata2 dari sebuah drama bersiri...'kegembiraan itu mmg selalu jauh daripada aku'...tp aku akan mendekatkannya...akan...akan dan akan menghampiri aku...kita hanya mampu merancang kan,tapi takper,selagi ada usaha selagi itu kita mampu mengharunginya walau pun seorang diri...

No comments:

Post a Comment