Monday, February 1, 2010

Aku Rindu Kamu

Yer,kamu...aku rindu padamu......aku tau tak ramai pun yang gumbira apabila aku menyatakan ayat sedemikian.....pada kamu.....

Takper....walopun aku tak tau siapa yg merindui aku di kala bulu mataku gugur tiba2.....adekah bulu mata anda juga selalu juga gugur??awas,,,ia petanda bulu mata mebi dah reput....

yang sebenarnya aku rindu untuk menaiki bas............wahhhhhhhhhhhh dah lama sgt tak naik bas,,,,td bas mane ntah bukan main lagi lalu depan rumah ni smbil hon2 mcm lah ade byk sgt lembu kat jalan tu......kemain!!

dulu2 kalo nek bas,,,time nak tunggu bas rase lamaaaaaaa sgt.....mula lah tuduh2 yg bas tu mmg saje dengki......ekceli aku dah mula belajar naik bas sorang2 ketika sekolah rendah.....masa tu dok asrama beb....so time balik kampung ujung bulan kena la balik sendiri......mula2 naik ngan mak or abah or kakak.......pastu sorang2.......

yg bestnye paling aku suka kalo naik jer bas mesti terlentok punyer bile bas mula bergerak.....aper ntah yg best tido dlm bas aku pun taktau......biler dh nak smpai tau2 jer pulak nak bangun.....itu kalo dapat tempat duduk la....kalo berdiri takkan ader hati nak tido kot....

ader sekali tu naik bas dari tampin......kena plak berdiri........mula2 ramai gak berdiri...lama2 makin sikit.....tetibe tinggal aku jer sorang berdiri.....aper ntah bala yg aku dpt time tu...dah la kena berdiri...bas plak laju.....tingkap sumer bukak....tetiba tudung sekolah yg aku pakai ditiup angin dan tersungkup (aper ntah tp maksudnya terbalik la) ke muka................fuhhhhh tebal nye muka time tu!!time tu mmg tkdenye aku nak pandang org keliling,,lantak korang ler nak kata aper smbil sumpah2 dlm hati....kuikui.....

kalo cuti nak raya mmg sengsara sikit naik bas........suatu raya tu...tunggu bas Southern(bas kaler merah) kat Terminal One Seremban........punye lah lama tunggu.......bas sampai jer org berderu2 naik...yg lelaki untung la...boleh main tolak2 org (ader belajar sivik kah)....sampai lah bas yg keempat ke lima ntah smpai baru la aku dapat naik......serik beb,,,dah la posa.....yg naik tu pulak muka mcm bukan genetik Malaysia jek!!nak raya jugak ke???isk!!

huh,,ader sekali tu pulak,,,naik bas express ke JB........jauh kan,,,,so ader la bas brenti rehat kt RnR mane ntah tak ingat.......tp yg aku ingat drebar bas tu marah2 + tengking2 aku sebab makan burger dlm bas!dia kata tk bleh bau burger,,,pening!!ader ker??dh ler aku dok belakangggggggggggggg sekali!drebar dh tentu dok depannnnnnnnnnnnnnnn sekali.........isk tak paham,,,,smpai sekarang aku kompius biler teringat......ke sebab aku tak dok mkn ngan dia???(perasan)......tu pasal dia sewel marah2......ngoiiii!

masa susah2 naik bas tu mmg la jeles giler dgn org yg nek keta..............
biler dah ader keta,,,,,,rase nak naik bas pulak....
ntah pape ntah...

yg sebenarnye dah malas nak jd drebar

huwaaaaaaaaaaaaaaaaaaa biler nak ader org jd drebar aku plak nihhhhhh.....


No comments:

Post a Comment