Friday, February 5, 2010

apa ada pada tulisan

tulisan memberi pelbagai makna kepada seseorang individu.kalo tulisan anda menyenget(mengiring) ke kiri atau kanan,,itu bermakna anda seorang yang tidak mempunyai pendirian tetap.....macam lalang yg ditiup ke kiri akan pergi ke kiri,,,ditiup ke kanan,,maka ke kanan lah ia.......kalo bertulisan tegak dan jelas maka anda sorang yg tegas.........kalo tulisan bergulung gulung,,,,mungkin anda berketurunan india,,,kalo cina macam mana pula?

aku bukan pentafsir tulisan...aku tak pernah belajar psicology (tp kadang2 aku jadi psyco)..dah tentu juga aku bukan ahli nujum....

cuma aku tertarik dengan pemikiran org yg dilihat suka menulis........kelebihan ini mungkin kita dapat lihat dgn lebih jelas pada institusi kewartawanan serta penulisan buku......dilihat seperti tulisan itu mampu mempengaruhi budaya pemikiran seseorang......

keistimewaan mereka diharap sentiasa menunjuk kepada kebenaran,bukan kepalsuan......diharap mereka mampu menjadi pejuang,,,,bukannya menegakkan benang yg dah basah lencun....tetapi siapa yg tahu akan kebenaran dan kepalsuan tulisan mereka,,,,,hanya mereka yg arif mampu menilai.......dan hanya penulis juga yang tahu......

setiap manusia punya kelebihan dan kekurangan......tidak semestinya yang bersongkok yg bernasyid yg mengaji tidak pernah melakukan kesalahan yg sama dengan org yg berseluar pendek menghayun kayu golf.....manusia adalah manusia....tp kita percaya setiap manusia sentiasa mahu memperbaiki diri sendiri.....dan anda sangat dipandang mulia jika mampu mengakui kesalahan sendiri berbanding mengaibkan orang lain.......

No comments:

Post a Comment